Dnes
sun
26°C
Zítra
storm
23°C
Čtvrtek
rain
18°C

Nejprodávanější elektro
Pračky      Ledničky

DNES Úterý 22. května 2012. Svátek má Emil.

Muži, pozor na vejce, ve velkém mohou zabíjet

Muži středního věku, kteří sní týdně více než sedm vajec, riskují, že zemřou předčasně. A ti, kdo trpí cukrovkou, by vajíčka neměli jíst vůbec.

Muži, pozor na vejce, ve velkém mohou zabíjet

Negativní účinky vajec prokázala studie publikovaná v odborném časopise American Journal of Clinical Nutrition.

Podle odborníků je konzumace šesti vajec týdně bezpečná, pokud je jich ale víc, zvyšuje se riziko předčasného úmrtí o 23 procent.

Diabetici by se měli této potravině úplně vyhnout, pokud se nechtějí vystavit riziku infarktu, nebo mozkové mrtvici. Vejce totiž obsahují velké množství cholesterolu ukládajícího se v cévách.

"Pokud máte rádi vajíčka a dopřáváte si jich víc než jedno denně, radši je po někom hoďte," varuje dr. Robert Eckel z Coloradské univerzity, bývalý předseda Americké kardiologické společnosti.

Zároveň však dodává: "Mějte na paměti, že je to potravina jako každá jiná. Ani dobrá, ani špatná, ale všeho s mírou."

Tým harvardských vědců sledoval po dobu dvaceti let 21 327 mužů, kteří souhlasili s tím, že je budou informovat o svém způsobu života.

Během této doby 1 550 z nich dostalo infarkt, 1 342 mozkovou mrtvici a 5 000 zemřelo. Ukázalo se, že ti, kdo jedli více než sedm vajec týdně, měli o 23 procent vyšší pravděpodobnost, že během dvaceti let zemřou. A diabetici dokonce o 100 procent.




Korzo, 8.2.2012 12:00

Diskuse